بازدید 12349

وضعیت بارش‌ها در نخستین هفته سال آبی جدید

سال آبی جدید که از ابتدای مهر ۱۴۰۲ آغاز شده و تا آخر شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد در حالی هفته نخست خود را پشت سر گذشت که میزان بارش‌های آن نسبت به همین مدت در سال گذشته ۵۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۹۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳ 02 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وضعیت بارشی کشور در روزهای نخستین سال آبی جدید (ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا آخر شهریور ۱۴۰۳) برای منابع آبی چندان مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که کشورمان با پدیده آب‌وهوایی معروف به ال‌نینو روبرو خواهد شد، اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهد در یک هفته منتهی به ۷ مهر ماه بارش چندانی در کل کشور به ثبت نرسیده است.

بر اساس اعلام تازه دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور از ابتدای سال آبی جدید ( ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا روز ۷ مهر ماه تنها ۰.۳ میلیمتر بارندگی در سطح کشور ثبت شده است.

این میزان در مقایسه با میانگین دوره بلندمدت که یک میلیمتر بارش ثبت شده داشته‌ایم کاهش ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان بارش‌های هفته نخست سال آبی جدید در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) که ۰.۸ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم کاهش ۵۷ درصدی دارد.

همچنین در این مدت مازندران با ۶.۵ میلیمتر و گیلان با ۴.۵ میلیمتر بارندگی جزو پربارش‌ترین مناطق کشور بوده‌اند.

«فیروز قاسم‌زاده» سخنگوی صنعت آب کشور روزهای اخیر در باره وضعیت بارش‌های کشور در سال گذشته گفته بود که سومین سال خشک را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی از بروز پدیده ال‌نینو برای پاییز امسال خبر داده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست